Oyun

Kendine Has Grafiklere Sahip, Sanatsal Değeri Yüksek 12 Oyun

Günümüzde foto-gerçekçi görseller elde etmek o kadar güçlükle değil. Lakin yeniden de nispeten pahalı ve çoklukla oyuncuların güçlü donanımlara sahip olmalarını gerektiriyor. Red Dead Redemption 2, Metro Exodus, Tomb Rider Shadow, Çağdaş Warfare yahut Ubisoft’un açık dünyalı oyunlara bunlara örnek olabilir.

Yıllarca renkli pikseller ile oyunlar yapıldı. Daha küçük bütçeler ve fırsatlar, fikir, yetenek ve yaratıcılıkla değiştirilebilir. Farklı bir sanatsal şekilden fazla bunu belirleyen bazen oyunun temasıdır. Yaratıcı görseller bir anlatı ve yanlışsız atmosfer yaratabilir. Biz de görüntü oyunlarında kullanılmış benzersiz görsellerin en değişik 12 örneğini sizin için derledik. Bu oyunları en şık ya da en yeterli olarak değil, en şaşırtıcı ve yaratıcı olarak sıraladık.

1. Inkulinati


  • Çıkış tarihi: 2021
  • Geliştirici: Yaza Games
  • Cins: Sıra tabanlı strateji

2020’de oyun tipi açısından her şeyi gördük. Gerçek bir sanatçı tarafından gerçek vakitli olarak çizilen karakterlere ne dersiniz? Bir ortaçağ kitabının kartlarına benzeyen kılıç ve yaylarla donatılmış insan gibisi hayvanlar içeriyor.

Oyunda canlı mürekkep yardımıyla sahifelerde sonra canlanan ve birbirleriyle savaşan çeşitli karakterler yaratan illüstratörü oynuyoruz. Oyunda kedi – piskopos yahut eşek – trompetçi üzere yaratıkları göreceğiz ve devranla Dante Alighieri ve Irtihal ile karşılaşacağız. Sıra tabanlı, strateji ve birtakım RPG ögeleri olacak, gelgelelim oyun sanatsal usulü açısından bizi çok şaşırtacak. Kickstarter’da oyun yalnızca birkaç gün içinde gerekli bağışı topladı. Çoklukla güzel ve sıra dışı bir fikrin nitekim dikkat çektiğini bu formda görebilirsiniz. Arkaya kalan yalnızca oyunun çıkışını beklemek.

Inkulinati Fragman

 

2. Apotheon


  • Çıkış tarihi: 2015
  • Geliştirici: Alientrap
  • Tıp: 2D platform

Apotheon, birtakım taraflardan Inkulinati’ye emsal bir konsepte sahip, lakin cins ve oyun formülü olarak çok farklı. Oyun ortamını tasarlarken, Alientrap stüdyosunun yaratıcıları da tarihi stil ve eski grafiklere ulaşmış. Apotheon’da antik Yunan vaktinden kalma animasyonlu vazo ve gemi çizimlerini göreceğiz. Oyuncuların, Olympus’a giderken insanlık ismine ilahlara karşı savaşan bir kahramanın rolünü üstlendiği göz önüne alındığında, tüm bunlar son nokta tutarlı ve iklimsel bir bütün oluşturuyor.

Eski iki boyutlu görseller, Metroid ve Castlevania serisinin karakteristik ögelerine sahip 2D bir platform için eksiksiz bir gereç oluşturmuş. Küçük bir oyun olan Apotheon’da Assassin’s Creed Odyssey’den daha eski Yunan kültürünü göreceğiz.

Apotheon Fragman

 

3. The Unfinished Swan


  • Çıkış tarihi: 2012 (PS3), 2014 (PS4)
  • Geliştirici: Giant Sparrow
  • Tıp: FPS macera

Her maceranın başlangıcı vardır, her sanatçı boş bir sahife ile başlar. The Unfinished Swan işte bu türlü başlıyor. Külliyen boş bir ekranla! Bir böcek? Boşluk? Hiçlik? Yalnızca tuval üzerine biraz boya dökün ve oyunun yerküresi, bir ressamın fırçasının altındaki bir fotoğraf üzere şekillenmeye başlasın. Evvel küçük bir nokta, sonra siyah nesnelere yol gösteren çizimler önümüze gelecek.

The Unfinished Swan, What Remains of Edith Finch yaratıcıları tarafından geliştirilmiş bir oyun ve aslında oyunun muhtaçlığı olan tek şey reklam. Bu oyun birebir devranda vaktinin en yüksek aşamalarını toplamış. Sanatsal açıdan sıra dışı bir deneyim olduğunu inkâr edemeyiz. Kıymetli bir oyun.

The Unfinished Swan Fragman

 

4. Cuphead


  • Çıkış tarihi: 2017
  • Geliştirici: MDHR Entertainment Inc.
  • Cins: platform / 2D dövüş

Platformcuların Dark Souls’u! Daha akıllıcası, yalnızca mahallî arcade salonlarının sanatkarları tarafından tamamlanabileceği eski günlere dönüş. O zamanki oyunların zorluk seviyesi yüksekti, bu yüzden oyuncular slot makinelerine daima para atarlardı. Cuphead de bu çeşit oyunlar arasında ama yalnızca bir sefer satın alınması gerekiyor ve son kademe çetin seviyeleri ve güçlü bosslara sahip.

Cuphead yalnızca yüksek zorluk seviyesi ile değil, 1930’ların Amerikan çizgi sinemalarından esinlenen hoş görselleri ile şaşırtıyor. Çizimler birinci Mickey Mouse çizgi sinemalarına benziyor, fakat daha renkli ve dinamik. Imaj filtreleri de düzgün seçilimş, bu nedenle retro atmosferi yaşamak için CRT monitöre bile gereksiniminiz yok. Görsellerin yanı sıra devrin caz müziği ile daha da büyük tesir yaratıyor.

Cuphead Fragman

 

5. Lumino City


  • Çıkış tarihi: 2014
  • Geliştirici: State of Play Games
  • Cins: bulmaca-macera

Bir kağıt bebek üzere görünen küçük bir kız, kaçırılan dedesine yardım etmek için koşmaya başlar. Hikaye yerküreyi kurtarmak ya da tek bir silahla savaş kazanmaktan çok farklı. Lumino City, tıpkı anda sanatsal biçimle büyüleyen olağanüstü mantıksal bulmacalarla dolu büyüleyici bir prodüksiyon.

Birinci bakışta etraf güya kağıt, tutkal, kutu üzere materyallerle mekteplerde yapılan maketlere benziyor benzemektedir. Geliştiriciler aslında kendi hayali dünyalarını inşa etmek ve daha sonra ekranlara taşımak için çok devir harcamışlar. Epey yepyeni bir 2.5 D görsel biçimi ortaya çıkarmışlar. Oyunda o kadar olağan olmayan mantıksal bulmacalarla birlikte, evlatların hayal gücünden bir fantezi memleketinin çeşitli bölgelerini keşfediyoruz.

Lumino City Fragman

 

6. Sable


  • Çıkış tarihi: 2020
  • Geliştirici: Shedworks
  • Cins: TPP açık yerküre macera

Sable, bolca açık yerküre keşfi, birçok çevresel bulmaca ve yol boyunca karşılaşılan göçebelerle etkileşimler sunuyor.

Görselleriyle, bu oyun görünüşte klasik bir karikatüre benziyor, fakat onu daha benzersiz kılan birkaç ayrıntı var. Birinci bakışta, bu oyunun atmosferine bir şeyler katan çok tavırlı bir renk paleti ve hafif gölgelendirme bulunuyor. Yaratıcıların Moebius olarak bilinen Fransız karikatürist Jean Giraud’un çalışmalarından, mahsusen çizgi romanlarından ilham aldıkları ortaya çıkıyor. Bu dizaynlar Beşinci Element, Willow, Tron, Alien ve The Abyss üzere sinemalarda kullanılmış. Çizgi romanlarında sık sık stil değişimi ile biliniyor ve bilim kurguda çoklukla biraz garip, gerçek dışı işler yapıyor.

Sable Fragman

 

7. 11-11: Memories Retold


  • Çıkış tarihi: 2018
  • Geliştirici: Digixart, Aardman Animations
  • Cins: TPP macera

Fransızlar, I. Yerküre Savaşı ile ilgili benzersiz oyunlar için benzersiz bir yeteneğe sahip üzere görünüyor. Büsbütün farklı nedenlerle öne çıkan düşman kümelerden iki adamın hikayesini oynuyoruz. Oyun çoğunlukla NPC’lerle konuşmalar ve oyun dünyasıyla olağan etkileşimler olduğundan çok ilgi alımlı bir oyun olmayabilir. Varsayım edebileceğiniz üzere bu inanılmaz ve dokunaklı masalda ana rol oynayan komplolar ve karakterlerimiz var.

Yaratıcıları yağlı boyaya benzeyen bir stil kullandılar. Karakterler ve etraf fırça darbeleriyle boyanmış. Imaj birebir devirde belli bir atmosfer yaratan ve kasvetli tema ile biraz tezat oluşturan canlı, sıcak renklerle dolu. The Elder Scrolls IV: Oblivion’daki vazifelerden birinde (a Brush with Death) emsal bir şey görmüştük, lakin bunu I. Yerküre Savaşı’nın siperleriyle birleştirmek biraz daha keskin bir tesir yaratıyor. Son olarak Elijah Wood’un (Lord of the Rings – Frodo) da aralarında bulunduğu eksiksiz bir seslendirmeye sahip.

11-11: Memories Retold Fragman

 

8. Gris


  • Çıkış tarihi: 2018
  • Geliştirici: Nomada Studio
  • Çeşit: 2D platform

Steam’de yaklaşık 25.000 inceleme ve “son nokta olumlu” kademelendirmesi ile, oyun mekanizmalarının çok daha az kıymetli olduğu farklı ve sanatsal bir deneyime sahip. Gris’de, çoğunlukla atmosferi emen ve böylelikle anıları umutsuzluk ve umutla dolu ana karakterin hislerini ileten oyunda karakterin iç yerküresini dolaşıyoruz.

Gris, alışılmışın dışında keskin çizgilerin, geometrik figürlerin ve külliyen gerçeküstü versiyonlarının bir arada kullanıldığı, son radde güçlü sanatsal stili ile birçok oyundan kendini sıyırıyor. Neredeyse hiç arayüz öğesi olmayan ve bu formda oyuncuyu rahatsız etmeyen, yalnızca birkaç tonla minimalizm felsefesini içeren bir oyun. Bütünün imgesi atmosferik müzikle tamamlanmış ve devir hengam tüm duyuları saran harikulâde bir oyuna dönüşmüş.

Gris Fragman 

 

9. The Procession to Calvary


  • Çıkış tarihi: 2020
  • Geliştirici: Joe Richardson
  • Cins: tıklamalı macera

Külliyen farklı bir macera oyunu! Joe Last’in evvelki prodüksiyonu olan Four Last Things ile neredeyse tıpkı olduğu için tam olarak farklı değil. Gelgelelim, burada sunulan animasyonlu karakterler ve renk paleti için çeşitli fikirlerin art planında, nispeten orjinal görünüyor. Sanat ürünü tanınmış ve daha az bilinen Rönesans fotoğraflarından yapılmıştır. Olağan ki biraz elden geçirilimş, düzenlenmiş ve Monty Python’un Uçan Sirkinden animasyonları çabucak akla getiren son kademe saçma diyaloglar eklenmiş.

Hikayeyi oluşturan imgeler oyunda ön plana çıkıyor. Bir yandan muharrir hikayeyi sunuyor, bir yandan da klasik müzikleri dinlerken tabloların detaylarını ve bu arada, geliştiricinin mizahını izliyoruz.

The Procession to Calvary Fragman

 

10. XIII


  • Çıkış tarihi: 2003 (2020 yılında bir remake yapılacak)
  • Geliştirici: Ubisoft
  • Çeşit: FPS

XIII, Ubisoft’un ünlü nişancı oyununun bu yıl çıkması nedeniyle hem nostaljik anılar hem de bu macerayı tekrar yaşama fırsatı sunuyor. On üç olarak telaffuz edilen oyun bir devirler amnezi ile uyanan ve Amerika Birleşik Devletleri liderini öldürmekle suçlanan ana karakterin lakabıdır. Tek ipucu gizemli bir dövme, yani XIII. Oyun Thorgal-Jean Van Hamme’nin yaratıcısının tanınan çizgi romanlarının bir uyarlamasıdır. Artık bu türlü FPS oyunlar yapılmıyor maatteessüf…

XIII’deki mizahi öge, klasik konuşma balonları biçimindeki ses efektleriyle zenginleştirilmesinin yanı sıra, günümüzde kullanılmakta olan cel gölgeleme teknolojisi ile vurgulanmakta. O vakitler, yani 2003 yılında XIII’nin bu tekniği kullanan birinci oyun olmadığını düşünmek bile nitekim etkileyici bir şeydi. Menü ve ekran arayüzü de çizgi romana benziyordu. Ses aktörleri arasında David Duchovny (X-Files-Fox Mulder) ve Batman’ın kendisi, yani Adam West var.

XIII Fragman 

 

11. Return of the Obra Dinn


  • Çıkış tarihi: 2018
  • Geliştirici: Lucas Pope
  • Tıp: FP macera

Hayalet gemiler, müellifler yahut sinema yapımcıları için her hengam kıymetli bir mevzu olmuştur, fakat oyunlara husus olamadılar. Şark Hindistan Şirketi için bir sigorta acentesi rolünü üstlendiğimiz Obra Dinn’in Dönüşü’ne bir göz atmaya paha. Obra Dinn, denizde kaybolduktan birkaç yıl sonra, yalnızca gemide yaşayan bir ruh olarak limana geri dönen bir gemidir. Limandaki izleri ve günlük girişlerini inceleyerek, geçmişin vakalarını tekrar yapılandırmamız gerekiyor.

1980’lerin ortalarındaki birinci Macintosh bilgisayarların tek renkli, iki renkli imgelerine sahip oyunlardan ilham alınmış. O hengam Mac’lerin bir bit monitörleri vardı.

Return of the Obra Dinn Fragman 

 

12. The Neverhood


  • Çıkış tarihi: 1996
  • Geliştirici: The Neverhood, Inc.
  • Çeşit: tıklamalı macera

1996 uygun bir yıldı. Quake, Tomb Rider, Resident Evil, Duke Nukem 3D, Crash Bandicoot, CC: Red Alert, Civilization 2 üzere oyunların çıktığı yıldı. Bu türlü bir yarışmayla pazarda nasıl öne çıkılabilirdi? Elbette inanılmaz bir sanat yapıtı ve yeni şirketi DreamWorks Interactive için sahiden özgün bir şeye gereksinim duyan Steven Spielberg’in kendisinin nimetiyle. Ünlü direktör, Klaymen’in hamur yerküresine yeşil ışık yaktı ve böylelikle klasik olmayan görsellerle klasik bir nokta ve tıklama macerası olan Neverhood yaratıldı.

Bu türlü bir oyunun yaratılmasında üç ton hamuru kullanıldığı bildirildi ve animasyon için hızlandırılmış manzaralar, ticari pazara yönelik birinci dijital SLR kamera ile kaydedildi. Bu türlü bir oyun o devranlar eşsizdi. Mizah tonlarıyla karakterize edildi ve yalnızca grafiklerle değil, birebir devirde Rainbow Six serisi için sinema müziği bestekarı Bill Brown tarafından sanayinin tarihinin en yeterlisi olarak seslendirilen sinema müziğinden de mutlu kalındı.

The Neverhood Fragman

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı