Oyun

Minecraft Dungeons Ön İnceleme

Minecraft Dungeons oyununu birinci gördüğümde, “Bu Diablo, ancak Minecraft ile mi?” Artık oynadığım için, evet: Minecraft Dungeons temelde Minecraft kaplamalı Diablo. Elbette, Diablo ile tıpkı mekanik derinliklere sahip değil. Minecraft: Dungeons, temel olarak ana oyundan ilham alınarak savaşa dayanan bir oyundur.

Minecraft’ın kasıtlı olarak düşük çözünürlüklü sanat stilinin nasıl bu kadar yüksek kalitede görünebildiğini anlamıyorum, lakin Minecraft: Dungeons şimdiye kadar gördüğüm en hoş Minecraft yerküresi. Diablo serisinin cehennem ilhamları ve ikonografisi Mojang’ın bloklu sürüngenleri ve zombileri için değiştirildi ve bataklıklar, dağlar ve canlı ve mükemmel renklerle tasarlanmış köyler üzere tanıdık alanlarda ayarlandı. Mağaraların ve zindanların karanlık girintilerinde bile, her şey mükemmel görünüyor. Münhasıran daha ince aydınlatma efektlerinden etkilendim.

“Mağaraların ve zindanların karanlık girintilerinde bile, her şey olağanüstü görünüyor.”

——————————————————————————–

Müzik ve ses de harika. Ana oyundan farklı bir müziği var, gelgelelim özgün müziğinin lo-fi stilini korumak için olağanüstü bir iş çıkartılmış, zindan tarama macerası için tematik olarak iyi hale getirmek için ehliyetli hissi veriyor. Örneğin, sona yaklaşılan kıymetli anlarda çok dramatik müzikler mevcut, gelgelelim Minecraft cihanında asla abartı yok. Minecraft Dungeons sinema müziğini Minecraft’ta tutarlı halde entegre edebilirsiniz ve kendinizi hanenizde üzere hissedebilirsiniz.

En sevdiğim seviyelerden biri, Arch Illager’ın kuvvetleri tarafından yağmalanan sonbahar temalı bir köy kısmıdır. Turuncu ve sarı renkli yapraklar esintiyle hafifçe sallanır ve hasat edilmiş buğday demetleri, kasaba harebelerinde yol kenarına dağılır. Hışırdayan yapraklar ve ortam seslerinin fısıldayan rüzgârları, hissiyat olarak sonbahar mevsiminin başlangıcına götürüyor. O an oyunun ortasında yalnızca oturup, o anlardan zevk almak istedim.

“Minecraft Dungeons sinema müziğini Minecraft’a müsait biçimde nakledebilirsiniz ve kendinizi meskeninizde üzere hissedebilirsiniz.”

——————————————————————————–

Grafik performansıyla ilgili olarak, GeForce GTX 1080 destekli bir oyun bilgisayarında Minecraft Dungeons oynuyorum ve birinci başladığımda tüm varsayılan grafik ayarları otomatik olarak en yüksek seviyeye çıktı. Başkaca kare suratını 120’ye ayarladım (monitörüm 144Hz yenileme suratına sahip), bu da sorun yahut tereddüt yaratmadı ve muhtemelen daha yüksek bir ayarda yapabilirdim. Hayli düşük tesirli bir oyun ve oyundaki ayrıntılar, velev anlık sahne geçişlerinde bile performans dertleri yaşamadım. 

Hikaye epeyce olağan. Ana makûs adam, Arch Illager, gayri Illagerlerden bir Güç Küresi çaldı ve onu umumî olarak kötülük için kullanıyor. Sonraki altı ila sekiz saati, onu kovalayarak ve ahir kalesinde karşılaşana kadar köleleriyle uğraş ederek geçiriyorsunuz.

Uygun Aile Partisi

Yeni bir oyuna başladığımda, başlangıçta oyuncu sınıfları olduğunu düşündüğüm şeylerin seçimini yapabiliyor olmak beni çok heyecanlandırdı, lakin yalnızca evvelden hazırlanmış kostümler listesinden seçim yapabildiğimi anladım. Onlar hakkında bir oyun perspektifinden farklı bir şey yok, münhasıran de karakter şahsileştirmeye kadar kıymetli detaylar bulunuyor. 

 

 

Bu bir Diablo oyunu değil, lakin temelde hayli sefalı ayrıntılara sahip. Düşmanlarla savaşarak, çeşitli nadirlik seviyelerinin kaynaklarını arayarak, bir canavarla savaşarak ve daha sonra kazandığınız zaferlerin akabinde bir sandık elde ederek sefalı vakit geçirebilirsiniz. Sarih bir değişiklik ise klâsik bir yetenek ağacı konumuna, seviye atlamanın, öğelerinize farklı güçler eklemek için kullanabileceğiniz bir büyü noktası bulunmasıdır. 

“Bu bir Diablo oyunu değil, ancak temelde nispeten sefalı ayrıntılara sahip.”

——————————————————————————–

İki silah alabilirsiniz: yakın aralı dövüş silahı ve uzun menzilli silah. Menzilli bir katakter prodüksiyonu için, Hunter yeteneklerini seçmenizi tercih ederim, zira ok yeteneklerinize bonuslar veriyor, ama tank oyun üslubunun, süratli bir “suikastçının yahut karakter üzerinde ağır hasarlara yönelik farklı zırhlarda bulunuyor. Karakterinize farklı taarruz ve savunma efektleriyle üç farklı obje yerleştirebilirsiniz, bu da savaşlarda yeteneklerinizi karmaşıklaştırmadan geliştirmeniz için kafidir. 

Kolaylıktan bahsetmişken, Minecraft Dungeons oynamaya birinci başladığımda, sıradan zorlukların bile biraz daha kolay olduğunu gördüm.. Fikirsizce birinci birkaç seviye boyunca yalnızca yolda ilerleyebildim… lakin seviye ilerledikçe savaşlarda daha dikkatli davranmamı ve iksirlerimi, objelerimi daha dikkatli kullanmamı gerektiriyordu. 

Minecraft Dungeons’ta ilerlemeniz, oyunda yendiğiniz karakter daha yğksek bir zorluk seviyesinin kildini açar ve her vazife için vazifenize bağlı olarak daha ayrıntılı zorluk kademeleri vardır. 

“Kaybettiğinizde rastgele bir ceza yoktur, bu yüzden kaybettiğinizde bile ilerlemeniz kaydedilir.”

——————————————————————————–

Her seviye başına yalnızca üç talihiniz var: üç kere yenilirsen artık talihin yok. Son patronda ölmek ve tekrar tüm seviyeyi tekrar geçerek, yalnızca patronla yüzleşerek tekrar kaybetmek had bozucu olabiliyor. Neyse ki, kaybettiğinizde rastgele bir ceza yoktur, bu yüzden kaybettiğinizde bile ilerlemeniz kaydedilir.

Sonuç

Minecraft Dungeons, yalın ancak epeyce zevkli bir sisteme sahip. Bununla birlikte, Minecraft’ın klâsik görünümüne ve hissine eşlik edecek ayrıntılarda bulunuyor. Epey cazibeli ve sefalı bir oyun. Tonlarca ganimet, ortaya çıkarılacak bâtın yerler ve kilidini açmak için giderek zorlaşan seviyeleri ile Minecraft Dungeons, nispeten altı ila sekiz saatlik hikaye moduna sahiptir. Fakat hikaye için kaç kişi Minecraft’ı oynuyor?



 Minecraft: Dungeons

Geliştirici: Mojang    Yayımcısı: Microsoft    Çıkış Tarihi: 28 Mayıs 2020

Platformlar: Nintendo Switch, PC, PlayStation 4, Xbox One

Minecraft Dungeons Sistem Gereksinimleri

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı